İşletim Sistemi: Windows XP - SP2 veya Windows Vista
İşlemci: Intel Pentium 4 2.8 GHz (Windows Vista için 3.2 GHz),
Intel Core 2.0 GHz (Windows Vista için 2.2 GHz) / AMD Athlon 2800+
(Windows Vista için 3200+) veya daha iyi bir işlemci
Bellek Miktarı: 1 GB RAM (Windows Vista’da 1.5 GB RAM)
Ekran Kartı: NVIDIA GeForce 6800 GT / ATI Radeon 9800 Pro
(Windows Vista’da ATI Radeon X800 Pro) veya daha iyi bir ekran kartı
Ekran Kartı Bellek Miktarı: 256 MB RAM
Boş HDD Alanı: 15 GB
Yerli Kardeşler'in Far Cry ile FPS oyunlarına getirdiği heyecan ağzımızda farklı bir tat bırakmıştı. Artık karşına çıkanı vur, koşa koşa hedefine ilerle anlayışı bir FPS oyunu için yetersiz kalıyordu bizim için. Tam Far Cry’daki bu tadı hiçbir oyunda bulamayacağız derken Yerli Kardeşler yaptıkları bir açıklamayla bizi heyecan dolu bir bekleyişe sürükledi. Crysis'ti bu açıklanan oyun. Grafikleriyle, oynanışıyla ve senaryosuyla FPS tarihinde bir çığır açmasını bekledik hep birlikte. Bekleyiş sona erdiğinde gördük ki gerçekten vaat edilen birçok deneyimi Crysis’ile yaşamıştık. Oyunun tamamen Türkçe destekli olması göğsümüzü kabartmış ve ilk defa dünya çapında başarılı bir oyunu oldukça profesyonel seslendirmeler ile Türkçe olarak oynamıştık. Crysis de aynı Far Cry gibi ağzımızda farklı bir tat bırakmayı başarmıştı ve birçok oyun sever Crysis 2'nin bilgisayarlarımıza geleceğinden emindi. Fakat beklenen tam olarak gerçekleşmedi. CryTek yaptığı açıklama ile Crysis 2'nin yapımının başlatılıp başlatılmayacağına dair verecekleri kararın, CryEngine ile geliştirdikleri yeni oyunun başarısına bağlı olacağını söyledi. Böylece Crysis Warhead(CW) biz oyuncuların karşısına geldi.
Crysis'te biz, Nomad ile aksiyon, macera ve heyecan dolu dakikalar yaşarken çok değerli(!) ekip arkadaşımız Psycho’da görevden göreve koşuyordu hatırlayacağınız üzere. CW'de ise Crysis'in senaryosunu bir de Bahtiyar Engin tarafından seslendirilen Psycho’nun gözünden yaşama fırsatı buluyoruz. Karakter yapısı olarak Michael Sykes asi, kendi kurallarını uygulayan, genelde emirlere pek aldırış etmeyen bir asker. Girdiği çatışma ne kadar büyük olursa olsun Psycho korkusuz, cesur ve daima atılgan tavırlar sergiliyor. Psycho ile olan yolculuğumuz Nomad ile Kore Halk Ordusu(KHO)'na karşı savaştığımız adanın diğer tarafından bir Kore savaş gemisinin Amerikan uçakları tarafından bombalanması ile başlıyor. Bu olaydan hemen sonra ormana doğru ilerleyen askeri bir konvoya katılıyoruz ve konvoyu gece boyunca Albay Lee'nin birliklerinden koruyoruz. Böylece aksiyon ve heyecan dolu bir maceranın ortasında buluveriyoruz kendimizi.
CW’in oynanışı Crysis ile tamamen aynı. Neredeyse her FPS oyununda aynı olan, artık aşına olduğumuz kontroller CW için de geçerli tabi ki. Oyun sırasında Crysis'de olduğu gibi sürekli görevler alıyoruz ve bu görevleri yerine getirmeye çalışıyoruz. Görevleri yerine getirirken bize dikkat etmemiz gereken noktalar belirtiliyor fakat bu tavsiyelere uymak ya da uymamak tamamen bize bırakılıyor. Bir görev bölgesine hızla ilerlerken karşımıza çıkacak olan düşmanlar ve bu duruma karşısında yapmamız gerekenler hakkında tavsiyeler alıyoruz. Fakat bu tavsiyeler uymak ya da uymamak tamamen bize kalmış. Düşmanları ister söylenenleri yaparak savuştururuz istersek kendi belirlediğimiz bir strateji ile(tabi yeterince cesursak ya da düşük bir zorluk derecesinde oynuyorsak) Bu durum oyunun tekdüze olmasının önüne geçiyor ve oynanabilirliği arttırıyor. Oynanabilirlik demişken, Crysis bu konuda yeterince başarılı. Arka arkaya gelen görevler ve olabildiğince sürükleyici hazırlanan senaryo oyuncunun bir çırpıda oyuna bağlanmasında önemli rol oynuyor. Eğer olur da oyundan sıkılıp bilgisayarın başından kalkarsanız, bir süre sonra aklınıza tekrar Psycho gelecek ve hemen bilgisayarınıza koşacaksınız emin olun. Bir oyunun biz oyuncuları ekran başına çivilemesi için senaryo işleyişinin akıcı ve dengeli hazırlanmış olması gerekir. Yani senaryoda hızlı geçen, oyuncuyu yoran aksiyon açısından dolgun bölümlerin ve araştırmaya, olayların gidişatını anlatmaya yönelik bölümlerin dengesinin tutturulması konusu oyunun oynanabilirliğini oldukça etkiler. CW bu konuda Crysis'ten sonra bir adım daha ileri gitmiş. CW’in atmosfer konusunda da Crysis’den bir adım daha ileri gitmiş diyebilirim rahatlıkla. Bu etkileyici atmosfer sayesinde Psycho’nun karakter yapısındaki asiliği senaryo ilerledikçe onunla paylaşıyor bire bir yaşıyoruz. Bir süre sonra bakıyoruz ki biz de nerede bir aksiyon varsa ayni Psycho gibi ortasına dalmışız.
Aramıza Yeni Katılanlar
CW'de Crysis'deki silahların yanı sıra grenade launcher, tankları patlatmamıza çok yardımcı olan mayınlar gibi birkaç yeni silah bulunuyor. Silahlar Crysis'de olduğu gibi modifiye edilebilirliğini koruyor. Oyun içinde klavyenizin "C" tuşuna basarsanız Psycho silahı kaldırıyor ve istediğiniz gibi modifiye edebiliyorsunuz. CW'de yeni silahlar olduğu gibi yeni(hovercraft çok hoş olmuş) araçlar da mevcut. Araç kullanımında da gözle görülür gelişmeler olduğunu söylemeden geçemeyeceğim. Ayrıca CW, 7'si yeni olmak üzere 21 harita içeriyor.
Oyundaki düşmanların yapay zekâlarının iyi olduğu su götürmez bir gerçek, fakat bazı sorunlar yaşanmıyor da değil maalesef. Zaten sık yaşanmayan bu sorunları her oyunda görülebilecek hatalar olarak değerlendirerek göz ardı edebilirsiniz. Ne demişler "istisnalar kaideyi bozmaz".
Teknik Detaylar
Crysis’in en büyük eksisinin optimizasyondu. CryTek çalışanları bu konuyu atlamamışlar ve CW için oldukça başarılı bir optimizasyon çalışması ortaya koymuşlar. Bu optimizasyonun en önemli kısmı oyunun artık DirectX 10'a gerek duymaması olsa gerek. Artık DirectX 9.0c(Shader Model 3.0 destekli ekran kartı) kullanıcıları da Crysis'deki harika patlama, post processing vb efektleri görebilecekler. DirectX 9.0c destekli ekran kartı ile Crysis’i oynayan oyuncularun hatırlayacağı gibi oyunun sistem ayarlarına girildiğinde "En İleri" seçenekleri açık değildi. Bu durum CW'de böyle değil ve tüm efekt seçenekler seçilebilir olarak görünüyor. Tabi bu efektleri tam olarak görebilmek için ekran kartınızın grafik işlemcisin ve video raminin iyi olması gerekiyor. Eğer yeterli bir sisteminiz varsa CW size Crysis’de olduğu gibi(hatta daha da iyi) görsel bir şölen sizleri bekliyor. Sisteminiz açıklanan minimum sistem gereksinimleri ile eşdeğer ise tüm sistem ayarlarını "Performans" seçeneğine getirmenizi öneririm.
Oyunun sesleri de bu görsel şölene uygun olarak hazırlanmış. CryTek yine kendini aştığını özgün müzikleri ve başarılı karakter seslendirmeleri ile bizlere bir kez daha gösteriyor. Karakterlerin Türkçe seslendirmelerinde ise Crysis’teki profesyonellik korunmuş. Böyle bir oyunu Türkçe oynamanın zevkinin bambaşka olduğunu aslında söylememe gerek yok ama, 18 yaşından küçük oyuncular için bir ekleme yapmak istiyorum. Türkçe seslendirme konusunda hiçbir sansüre gidilmemiş ve diyaloglar birebir çevrilmiş, bunların içine kötü sözler(!) de dahil.
CryEngine 2’nin fizik motoru oldukça başarılıydı zaten. Diğer her konuda(grafik, optimizasyon vs...) olduğu gibi fizik modellemesi de bir adım daha ileri götürülmüş. Sistem seçeneklerinden nesne kalitesini ve fizik kalitesini ‘‘En İleri’’ olarak ayarladığınızda etrafınızdaki objelerin sayısı ve fiziksel etkileşimleri artacaktır. Bu fiziksel etkileşimlerde meydana gelen hatalar oldukça aza indirilmiş.
OYUN HİLELERİ
Oyunun kısayol exe'sine sağ tıklayın ve özelliklerden hedef satırının sonuna -DEVMODE komutunu ekleyin.
Örneğin: "C:Program FilesElectronic ArtsCrytekCrysisBin32Crysis.exe" -DEVMODE
F1 - 1. Kamera modu/3. kamera modu.
F2 - Sonraki varış noktası.
F3 - Uçma/Durvardan geçme modu.
F10 - Önceki varış noktası.
NUMPAD 1 - Roketatar, Pompalı, Alien MOAC.
NUMPAD 2 - Sınırsız cephane.
NUMPAD ENTER - Debug menü.
Oyun esnasından é tuşuna basarak konsolu açın ve aşağıkida kodları girin:
r_displayinfo 0/1 - Görüntü hızı bilgilerini verir.
g_godmode 1 - Ölümsüzlük.
i_noweaponlimit 1 - İstediğiniz kadar silah taşırsınız.
i_unlimitedammo 1 - Sınırsız cephane.
i_giveallitems - Tüm silahları verir.
g_suitSpeedMult = 2 - Daha fazla hızlı nano giysi.
ai_UseAlternativeReadability - Kore askerleri korece konuşur.
V_goliathmode 1 - Oyundaki tüm araçların hasar almaz.
Sınırsız gece görüşü
Aşağıdaki kodları konsora girin:
hud_nightVisionConsumption = 0
|